söndag 11 mars 2012

Taxi var god röj
Det är direkt utmanande, stötande och otroligt ovälkomnande att inte ha koll på hur taxirörelsen ser ut och fungerar i främst Stockholm. jag minns när Ulf Adelsson fick uppdraget en gång för 10-talet år sedan som landshövding att röja upp och se till att ingen skulle behöva betala överpriser. Han fick ordning på bolagen och det sas då att nu är det ordning och redan på Centralen. Arlanda och andra flygplatser. Pyttsan. Chauafförer som lurar av turister och tillfälliga besökare tusentals kronor är ovärdigt ett land som Sverige.

Vi som tror att det bara är i Grekland,
Italien och Spanien sådant förekommer har fel. Tala om varumärke. Förfärande och en usel första kontakt med vårt land. Hur många människor blir besvikna på Sverige och hur mycket förlorar vi på detta? Regeringen bör tillsätta någon tuff person med polis, advokat eller åklagarbakgtrund som tar tag i eländet. Taxi var god röj.

Loreen och "Euphoria": Rätt låt vann
Det var ingen tvekan för mig i alla fall. Så fort jag hörde låten så gick jag till telefonen och ringde in mitt besked. Låt nummer sex,  Loreen med "Euphoria". Det var sången men också framförandet. Hon var i en klass för sig. Nu väntar Baku och en  ny seger....

För övrigt är har Hanna och Sara varit här hela förmiddagen. Vi har lekt med modellera, gungat och karusellat i lekparken, gått till kojan i skogen , hämtat ved, tittat på fåglar, gått på isen i Hemmesta sjöäng och nu ätit pasta och falukorv...Nu blir det tennis med  Micke.

Inga kommentarer: