söndag 14 september 2014


Så har jag då delat ut valsedlar i tre vallokaler. Det känns riktig bra både riks och Värmdö.
Grantomta restaurang vid Viks skola, Hemmesta högstadium och Bygdegården, där jag själv ska rösta. Känns riktigt bra nu för Centern både på riks och Värmdö. Annie ska ha heder av sin gedigna avslutning och Centerns kampanjarbete både i landet, riks och runt Stockholm har varit proffsig. Närodlat har gått hem. Det har varit roligt att förklara för de som frågar.Kopplingen till vår bakgrund i landsbygden, maten och att besluten ska fattas så nära de berörda som möjligt- dentralisering alltså där man känner igen Centern.

Norrmalmstorg var en eldande avslutning för Alliansen där Annie tog tillfället att belysa miljö,jobb och landsbygdssatsningarna för de församlade stockholmarna där de blå moderatjackorna dominerade.
Det roliga är att frågorna som folk har ställt om Centern tydligt har bytt från kritik om månggifte och idéprogram till miljö, energi, jobb, mat, laddstolpar...en mycket mer positiv inställning till partiet och inte minst partiledaren Annie. Det är det mest tydliga samlade intrycket av valrörelsen på golvet. Centerns uppgångar har varit den kanske mest tydliga förändringen i opinionen den senaste veckan och med 12-13 procent som inte bestämt sig ger det chanser till ännu bättre resultat. Alla vill satsa på en vinnare.

De  svåra frågan för Sverige kan bli regeringsbildningen, Sd:s roll och om Fi kommer in.... Det ska inte uteslutas att det kan bli kaos och nyval. 
För övrigt går jag nu tillbaka till Bygdegården nu med centerbanderollen på mig och med valsedlar i handen. Ett alltid lika roligt tillfälle att träffa de människor som bor runt där jag själv finns. Jag har inte drivit någon personvalsrörelse i årets val. Min ambition i valarbetet har varit att stärka Centern på alla plan. Framåt och uppåt var det.





Inga kommentarer: