söndag 8 mars 2015

Vasaloppet: Petter Eliassen har redan vunnit, en Augland tvåa och bäste svensk åtta...Bara att gratulera Norge igen.
Såg redan från starten men illa att flera bra svenskar som Johan Olsson inte kunde åka. Men Norge är bra och ska Grattas för det. Trodde att Aukland skulle ta det men Eliassen var för stark.

Nu väntar jag på att Micke ska gå i mål i sitt 8.e Vasalopp. Vasa appen säger 13.43 i så fall blir det 5.43 och så slår han sin bästa tid 5.55 från förrförra året. Det värsta är att han slår min bästa tid med två timmar... Men på min tid åkte vi ju med en lång stav och med renskinn som glid under skidorna....ha.

Tre Vasalopp har det blivit för mig och bästa tiden var just 7.55 och de andra kring 8 timmar. Har gått bättre i Vansbrosimmet med 14 sim och bästa tid på de tre kilometrarna på 59.52.
Det roliga med dessa stora idrottsarrangemang är alla människor, stämningen och allt fantastiskt runt omkring,
Nu kommer ett nytt SMS på Vasa appen där Micke passerade Hökberg 12.39:42. Förväntas i Eldris 13.19:06 och i Mora 13.54:33. Vackert grabben, men nästa år ska jag träna lite mera.....ha.

Och samtidigt som Micke åkte upp till Vasaloppet i går åkte Stoffe ner till Val d´hisere på en veckas skidåkning i alperna med sina kompisar.
Men någon har väl i alla fall lärt dom från början....
För övrrigt ska jag nu se Micke gå i mål på SvT Play eller på appen.


Inga kommentarer: