lördag 12 september 2015



Ungefär så här kommer jag att ta upp min motion om livsbalans på centerstämman i Falun om två veckor.  


Anförande Livsbalans

Det är viktigt med ett jobb. Men det är också viktigt att vi är tillfreds med vardagen - livsbalans mellan jobb, familj, fritid.

Arbetslivet avgör mycket hur vardagen blir, om livsdrömmarna blir verklighet eller om det känns tungt och stressigt.
Sex timmars arbetsdag låter lockande, men är fel väg. Centerns svar ska vara  ökad valfrihet att själv bestämma hur mycket eller lite man vill jobba under olika perioder i livet.

Jag ser livsbalans som en ideologisk fråga för centerpartiet.

Nytt Yrkande: att Centerpartiet verkar för en fri arbetsmarknad med valfrihet och flexibilitet för att skapa livsbalans under olika skeden av livet.

Vi vill ha hela, glada och livsbejakande människor. Livsbalans ska vara centerns linje.
I morgon kommer jag att lägga ut min anförandet om min motion om medborgartjänst 
och nästa dag anförandet om Nej till Nato.

För övrigt,åker jag nu in till träff med ombuden för Stockholms län inför C-stämman om några veckor. Det blir nog en heldag. Roligt.



Inga kommentarer: