lördag 24 september 2016

Nu är det Lördag och vi har just kommit fram till Split med taxi, 9 personer från Trogir.
Vi har Jena med oss, från Australien som åker ensam och ska bo i split några nätter och sedan vidare till Italien. Hon pratar italienska som jag och är mycket trevlig.

I går fredag cyklade vi från Maslinca till Grohote
och tittade på en biodling som Ivan presenterade och nu kan vi allt om drottning och arbetare. Hård backe upp från 0 till 211 meter,men jag får ju låna elcykel nu med mitt hopsydda knä och det går jättebra, och vilken skillnad. Och nedför gick det fort. Vi stannade på en minnesplats för ett sänkt fartyg den 19.5 1944 som motarbetade Ustacha och Hitler i slutet av kriget.

God avslutningsmiddag på båten Captain Jure och vi sjunger "Ut i vår hage där växa blå bär..." och får varma applåder från de 32 medcyklisterna från Norge, Tyskland, Schweiz, Australien, Storbritannien och,,,,

Så här låter min tackvisa jag skrev på engelska.

(mel. och vart jag kommer vart jag far...)
And where I´m coming
Where I go
To Croatia I´m longing
There in a boat
is Romeo
Whos´s serving us
and songing
Ivan and Anna
thank You to
and all the service
from the crew
Sometimes again
we are coming//
Hvala

Inga kommentarer: