lördag 5 november 2016

Ta terrorhoten inför presidentvalet på allvar. De som vill ha Trump behöver några procent till och det kan man få om Al-Qaida eller IS går till Attack.
Det är i allt en tragisk utveckling att det ska behöva handla om sådana saker i ett presidentval. Varför inte tala om att tillväxten och ekonomin växer i USA samtidigt som arbetslösheten minskar och det är demokraternas förtjänst. Nu talas om terrorhot i New York, Virginia och Texas. Helst skulle jag inte vilja skriva om det, men det är tyvärr verklighet, även om vi inte har en aning om sanningen i påståendena. Mitt svar; Goodbye Trump.

Jag skäms över att se vad "EU-kritikerna" på Grand Hotell har för sig och säger. Det finns inte minsta samband med Nej till EU-rörelsen på 90-talet - inte ett d-a dugg.
Det är så man skäms som "gammal EU-kritiker." Brexit ska bli Svexit med ett enda motiv; bort med alla invandrare, stoppa alla som vill komma hit, kör helst ut alla som kommit. Och hur kan 300 personer applådera när Tjeckiens förre president Vaclav Klaus kritiser mänskliga rättigheter och ser det som ett hot mot den nationella suveräniteten. Jag skäms över att behöva höra sådant. Det är pinsamt.

Nu är det verkligen viktigt att skilja på EU-kritiker och EU-kritiker.
De 3-400 som deltog i SD;s fest på Grand Hotell är EU-kritiker som kritiserar alla invandrare och flyktingar, som anser att mänskliga rättigheter "förstör" den nationella suveräniteten, speciellt i dagens Europa. Jag skråtter, det betyder att jag både skrattar och gråter.

Inga kommentarer: