tisdag 21 juli 2015

Det var som vanligt en riktig födelsedagsfest hos Olle och Zari i går, 85 tror jag visst att han va, mogen yngling så munter och så gla...
Festen börjar allt tidigare med en liten åldrande skara släkt och grannar, men det är alltid roligt  Olle i god form, hör lite dåligt men sjunger som en gud och kommer ihåg sju, åtta verser på alla Taubelåtarna. Fantstiskt. Olle sjunger Inbjudan till Bohuslän och jag kompar på dragspelet, Vi kan det där nu efter sådär 40-45 år. Jag sjunger 4-5 av mina lite årsuppdaterade visor till Olle. Sonja håller ett jättebra tal.

Så kommer Stoffe, Pepe och Gustaf från Grebbestad och kanotpaddlingen och förgyller festen ännu mer.
Hem en liten stund på Schabraket och sedan ner till Hamnskjulet på "ölafton" som inte tog slut förrän efter femte "sista serveringen" strax efter 02.00 då vi lämnat lokalen och dansade ute, jag, Fredrika, Per, Stoffe, Pepe, Gustav, Pär med flera. Lite vingligt på cykeln på vägen hem.....ha. 

På tolvslaget firade vi Stoffe, 38 i baren och alla kvarvarande kroggäster ställde upp...roligt
Nu regnar det för fullt när jag tittar ut genom fönstret mot balkongen och havet. Det blir kalas för Stoffe klockan fyra. Jag köper räker, räker, rä...

Lite ovanlig blogg kanske, men när jag hör och läser nyheterna så är det inte så mycket. Dagens Nyheter t.ex är väl numera bara 12-15 sidor som dessutom varit nästan utan sidmarkeringar i månader. Mediabranschen håller på att växla om. 

Inga kommentarer: