fredag 1 januari 2016

En härlig avslutning på året med vännerna i Hemmestakören hemma hos Benke och Gilla med god mat, trevlig umgänge, såntg, tal och dåliga historier....ha. Gott Nytt År säger bloggen

Nej det blir ingen politisk blogg i dag. Det skrev jag om i går. I dag blir det lite funderingar om hur det nya året kommer att se ut, eller hur jag vill att det ska se ut..Det är ju jag och Du själva som faktiskt styr hur vi vill ha det, i det lilla perspektivet i alla fall.

I det stora perspektivet är det Fred, samarbete, positiva, lyckliga och glada människor jag vill se och det tror jag gäller Dig också som läser detta. Jag vill också se en värld som har hand om sig själv och ser till att den överlever.

Gott Nytt År igen
För övrigt ska jag nu se på backhoppning från Garmich Partenkirschen som brukatr vara huvudsysselsättningen  på Nyårsdagen. Sonja är måttligt intresserad men...det går ju att kombinera med annat.....

Inga kommentarer: