söndag 10 mars 2019

En mycket dålig och rent oproffsig hantering av Liberalerna partiledning angående EU-parlamentarikern Cecilia Wikström.
Visst hon har haft flera uppdrag samtidigt, både som EU-parlamentariker och  bolagen Beijer.Alma och Elekta men hon har inte misslät något, varken bolagen eller EU-uppdraget. Bolagen känner jag inte till men jag har följt hennes arbete i EU-parlamentet. Hon har varit mycket aktiv och verkligen jobbat med sina frågor, inte minst asylpolitiken där hon haft ansvar för att få till stånd en gemensam asylpolitik med både ansvar och medmänsklighet. Det finns fortfarande ingen sådan sylpolitik på plats och det blir inte lättare nu när Cecilia slutar. Hon har varit nära en m majoritet och konsensus med konservativa EPP-gruppen socialdemokraterna, gröna liberaler och Centern.

Jag är avsatt säger hon och jag håller med, hon har fått sparken från sitt uppdrag som EU-parlamentariker och det är dumt, oproffsigt och faktiskt obegripligt ag Björklund och liberalernas ledning.
Hon har informera partiledningen om uppdragen och tom fått beröm från Jan Björklund och nu "avsätter" man henne inför EU-parlamentsvalet. Dåligt skött för att inte tala om hur det ska gå förd liberalerna i EU-valet efter detta. I dag skulle L inte få någon plats i EU-parlamentet, något jag alls inte skulle bli ledsen för dels för att L är för en utveckling av EU mot ett statsbygge och dels också för att man misskött hanteringen av Cecilia Wikström.Jan Björklund, med detta har du misslyckats,

Inga kommentarer: