tisdag 21 maj 2019

Ja, nu går dagarna åt till två saker EU-valet  den 26 maj och  Emma, Sara, Hanna, Olivia och Jenny.
Jag var hos Sara, 10, Hanna, 10 i går och deras kompis Louise. Det var studiedag och det är detsamma i dag och jag ska dit om en stund. Sonja är redan där, De tycker om att vi är där särskilt när de är lediga. De har mycket kompisar hos sig och besöker också många kompisar själva, men det tycker att ett är skönt att någon är hemma när de själva kommer hem.  På Onsdag eller torsdag blir det eftermiddag med Olivia och Juni, Lillängen i Nacka, 2 och ett halvt och snart 1 år och då är vi där både Sona och jag.

Det är bara att erkänna. Sonja har ställt upp mycket mer än jag men det beror ju också på att jag har en hel del uppdrag som jag inte bara kan släppa, ersättare i kommunfullmäktige där jag faktiskt tjänstgjort hittills vid varje kf  i år. Styrelsen i Gustavsbergsbadet står mig nära eftersom det var jag och centern som motionerade om en simhall för sådär femton år sedan och nu har den funnits i tio år och vi firar jubileum. är.Styrelsen för Värmdöcentern och Centerns kf-grupp liksom kf-gruppen för Majoritet för Värmdö med M,C,L, kd och nu efter valet också Mp.

Och det går faktiskt väldigt bra med samarbetet. Mp tappade hälften av mandaten i valet också har inte så hårda krav. C och Mp har dessutom väldigt många frågor med lika ingång och då för M, som är störst lite svårt att säga nej till två av partierna i majoriteten. Ett ganska bra politiskt läge för påverkan alltså. Nu flygbladsutdelning och om en stund till tjejerna igen, andra studiedagen och Sonja är redan där.
Hej så länge.

Inga kommentarer: