fredag 7 september 2018

Nu går dagarna till utdelning i brevlådor, kampanjmöten 3-4 timmar per dag, morgon eller eftermiddag i Slussen, Mölnvik, Gustavsberg, Hemmesta, mm
Det känns bra för Centern både riks och i Värmdö. Osäkerheten är dock stor om vad som blir resultatet, framför allt SD:s storhet och framgångar. På riks är vår opinionssiffra i dag DN/Ipsos 9,6 procent Det vore verkligen ett extra plus om vi kom över tio procent och helst får mer än V som ligger ungefär lika som C.

Vi har kampanjat i Värmdö och vår kampanjledare Miranda Ahlers har verkligen gjort ett gott jobb.
6-7 personer ingår i den tunga kampanjgruppen med Miranda, Kristina, Vera, Bisse, Anette, Peter  Malin och jag. Det känns riktigt bra för Värmdöcentern och jag tror på en dubblering från 2 till 4 mandat. På riks fortsätter Annie göra en strålande valrörelse och hela Centern hänger med ute i landet Det är bara att följa nätet med FB mm så ser man det Roligt.

Nu delning i bevlådor,i em 16-19, kampanj Värmdö Marknad, och innan dess ska jag och Sonja till Olivia och Juni några timmar. Ikväll ser vi på avslutningsdebatten i TV hos mig.I morgon heldag Mölnvik och sedan dela ut valsedlar vid Hemmesta högstadium och Bygdegården som jag brukar. Sedan Riksorganisationen och valvaka med segerfest. Härligt.

Inga kommentarer: