lördag 7 juli 2018

Ja, det är ett långt uppehåll nu i fem dagar och det är Almedalen som trasslar till det, eller gör det möjligt att låta bli att skriv om ni så vill....ha
Visst är datorn med till Almedalen, men det är telefonen som behövs där. Datorn lade jag i tältet där vi bodde i Kneipbyn tre kilometer söder om Visby. En fantastisk by med tält och stugor, restauranger, lekparker, golfbana, hiistorieplatser, möteslokaler mm. En reception som är öppen hela natten.

Det blev massor med seminarier, möten, lyssna på tal och träffa massor med folk som man hinner prata med en stund,kanske ett av de roligaste inslagen.
Mötet med Välkommen till Värmdö värderar jag högt, mycket högt. Det handlar om 2.500 personer som hjälper till att ta hand om om och inkludera nyanlända till kommunen. Ebba Hagander Mir visste vad hon pratade om liksom Mustafa Mohammed, från Syrien. Där var vi Kristina Lång, Miranda Ahlers, Anettet Arebo, Ina Ununger  och jag från Värmdö och informerade om vad vigör.

Annie höll ett fantastiskt tal och tystade nazisterna som skrek hat och hot under Annies tal
Ordet är ert sa hon och höll tyst en stund med inget kom och sedan sa hon att nu är ordet mitt.
Dom tystnade och folk applåderade..

Stöter på Olof Johansson sista kvällen på Donners plats och vi tar en öl tillsammans och lyssnar på Stefan Löfvens tal.
Helt OK, sa vi, som Stefan Löven brukar säga. Sedan gick vi och åt på Björkanders och där blev det återträffar om Centern från 60-talet och framåt. ocn plötsligt var klockan över tolv och jag gick lite bråttom till båten som gick 00.50 och som Bisse Alm och jag skulle med. Trevligt.

Inga kommentarer: