söndag 14 oktober 2018

Kristersson meddelar talmannen att han misslyckats med att bilda en regering och talmannen kallar till talmansrunda.
I morgon skall talmannen Andreas Norle´n hålla samtal med alla partiledare  för att se vilken som kan få uppdraget i nästa runda och allt talar naturligtvis för Stefan Löfven. Hur han ska gå tillväga för att försöka skapa en regering med honom som statsminister igen blir nästa pilsner. Kristersson har fått mycket kritik från C och L för att han inte tillräckligt sonderat möjligheterna för samarbete med S, men det tycker jag att han gjort. Hans förslag atta bilda en M-regering eller en 3-2-1 regering med delar av Alliansen har fått mycket kritik av C och L som vill ha med hela Alliansen i en regering och då är vi ju där vis en samlingsregering

Mitt förslag att bilda en samlingsregering med Alliansen och de rödgröna och V och Sd som oppositionspartier har kommit lite närmare verkligheten. Men nu kommer säkert Löfven att försöka få ihop en regering med mera S och då får vi se hur långt C och L är beredda att gå för att medverka.i en sådan. Tror att en samlinsregering som jag föreslagit med S,Mp, M,C,L och mp är det som till slut blir det bästa alternativet, men det beror nu mycket på S och Löfven. Samarbete för Sverige har jag kallat en sådan samlingsregering och det tror jag vore det bästa för landet.

Inga kommentarer: