måndag 1 oktober 2018

Trump lever farligt. Anklagelserna mot hans förslag till domare, Kavanaugh för våldtäkt för 37 år sedan närmar sig ett avgörande efter vittnesmål av Christine Blasey Ford.
Det är inte bara våldtäktsdomen utan att han tappar  några republikaner i senaten och att den får en demokratisk majoritet som gör att både senat och representanthus och därmed kongressen. Det kan bli avgörande för Trumps möjligheter att få igenom lagförslag som nya tullar, murar och annat och då
Ja, då blir det som jag har saft att Trump avgår den 19 mars nästa år och Amerika får en ny president.

Nu får jag in frukost från Sonja, lite youghurt, en rostad macka och honungsvatten och nu tar jag det. Sedan ska jag skriva till Magnus Hunhammar KOMPASS att jag inte kan komma på kongressen i Gävle, men skriver en liten hälsning på engelska som han gärna får läsa upp. Hej då.

Inga kommentarer: