måndag 29 juli 2019

Nu är jag just hemkommen från Anasjön och Fjällfiskets vänners årliga fiske, jag Raymond Svensson, Bengt Hellman och Bosse Jonsson.
Men först ska jag berätta lite om Sommaren som varit.

Efter Almedalen blev det bad  och trädgård i Värmdö några dager tills vi åkte till Villa Schabraket den 7 Juli.
Sonja och jag som över på Edleskogs Värdshus i vackra Dalsland på vägen ner till Västkusten. Dwet har vi h
gjort förut och det är ett vackert läge vid Vänern. Vi kommer fram efter att ha lämnat Värmdö och kört genom Värmland, Åmål sådär vi 7-8 tiden på kvällen. En trevlig ägare till Edleskog, tror han är holländare hälsar oss välkommen och vi får ett rut på andra våningen. Det bästa jag vet är att ära lite gott med salami, proschuto, en öl, lite vin och prata med Sonja på balkongen med vattnet och solnedgången utanför. En härlig kväll.Vi pratar om fortsättningen på sommaren och nu ska det bli Villa Schabraket  några veckor..

Micke kommer med Emma, Sara och Hanna och vi åker direkt och bada i badhusviken.
Emma och jag spelar lite volleyboll, eller rättare, jag kastar bollar underifrån och överifrån till Emma och ,hon ska skicka dem över nätet till mig, om det funnits något. Hon är verkligen duktig, med bollkänsla. Vi badar en gång till. Sonja och jag sover i köket, Sara och Hanna i vårt ssovrum och Micke och Emma i stora rummet. Micke och tjejerna spelar golf och vi går och badar igen.

Nu är det den 10 juli och det är Sonjas och min brölloppsdag - den 10 juli 1971 var det. Hur länge sedan är det?48..sådär.
Nästa dag byter vi badplats till Pärlan. Inte så varmt ännu i vattnet. Jag simmar fyra gånger, sedan går vi till fiket på badhusviken och äter glass. På kvällen går jag ner till Zari och tittat på Wimbledon och ser Federer vinna I kvartsfinalen över japanen Nischikuri. Jag köper räkor, jordgubbar och glass och vi äter brölloppsmiddag på balkongen. Jag är verkligen glad att  vi träffade varandra på den där ölaftonen på Norrlands nation 1965 och att vi gifte oss på Bohus-Malmön 1971 och fortfarande är gifta. Jag älskar Sonja.. Men hon säger nog som Bellmans hustru, Lovisa tror jag hon hette. "Han var inte lätt att leva med den mannen"....eller har jag fel.
Nu 11.7


Inga kommentarer: