onsdag 1 augusti 2018

Göteborgs Migrationsdomstol har beslutat att hämta in ett rättsligt yttrande från EU-domstolen innan man fattar ngt beslut om gymnasielagen. Det kan ta ett år.
Varför ska EU bestämma detta, det är ju i Sverige vi stiftar lagen. Fatta beslut själva och följa riksdagens beslut.

Nu packar jag ner det sista salamin, lite salt till fisken, lite brännvin... och sedan åker vi med nattåget till Undersåker, Raymond, Bosse, Ulf och jag. Bengt kunde inte fara med i år.
Roligt ska det blir för så är det alltid och i år är det 30-årsjubileum. Svärfar Bror dog 1988 och då hade jag ingen att fiska med så jag ringde Raymond. Nej, Hasse, jag har fler möten och jag har..så det går inte. Hej då, jag kommer till Haninge om 30 minuter, sa jag.

Och tro det eller ej, där stod gossen med fiskehatt, flugspö sovsäck och ryggsäck, Och på den vägen är det. Och de senaste 8-10 åren har vi bott vid Östra vattensjön i Fjällfuran vid Ajvin Sijte sameläger och hyrt båtar och köpt fiskekort av dem. Härligt.

Inga kommentarer: