lördag 5 januari 2019

Här sitter jag med kryckorna bredvid mig och det vita raka gipsbenet under skrivbord. Värker lite när jag går men vaddå...det finns värre saker.
SÖS ortoped lovade operation inom 2-3 dagar, men nu har det gått sex och ännu har jag inte, jo det har jag för nu ringer Jessica från operationsenheten. Hon säger att tisdag morgon den 8  jan 06.30 ska jag infinna mig på SÖS ortopedens operationsavdelning och opereras. Här måste man sköta sig står de i ett mail. Jag ska duscha innan, en gång på kvällen och en gång till på morgonen. Frågan är bar hur jag ska kunna duscha med ett helgipsat ben. Det är väl inte så bra om jag kommer in med gipset dyngsurt...kanske lägga på ngn plast eller så. Gipset är fr stor för att regnbyxorna ska gå in...Men vadå. värdsliga ting,.

Fasta inför operationen, meddela infektioner, ta med en lista på mediciner,, ta inte med några värdesaker,, kläder och skor kan jag låna,
Och jag får räkna med 4-5 dagar för rehab innan jag får öka hem, Dagen efter operationen den 9 jan fyller jaga 77 år. Oj, vilket d-a födelsedagskalas vi ska ha, precis som när jag fyllde 74....ha.

Låser om Trumps Jultal i världsmedia, Han skulle inte bli, en dag gammal som statsminister i Sverige när man kan
använda a95 minuter på ett regeringssammanträde och tala om allt "jag" har fått igenom under min tid hittills. Ingen annan president kan is upp något liknande. America first, men fullt av falsarier, hans egen världsbild med historierevision och självförhärligande. Kom ihåg vad jag skriver nu. Den 29 mars detta år avgår Donald Trump

Inga kommentarer: