tisdag 29 januari 2019

Så var det då dags att ta bort stygnen, agrafferna, 
som är fastnitade för att sy igen operationssåret. Duktiga sköterskor som kan det där och så får jag tid på fredag för kontroll. Gustavsbergs Vårdcentral i topp.

Det har gått en månad sedan jag halkade och 21  dagar sedan jag opererades på SÖS. Sköterskorna som var med och tog bort stygnen sa att det såg bra ut och då var det bara att klippa av järnstygnen skölja. Det är bra atdt göra.en uppföljning inom några dagar sa dom så välkommen åter på fredag om tre dagar så ska vi kolla. Ok, jättebra säger jag  och sätter på mig ortosen igen. Gustavsberg Vårdecenrtal i topp som alltid får höga poäng när opinionsundersökningar görs. Bara att instämma.

Och så läser jag i dagens tidning att Mays problem ökar ytterligare. Parlamentet i Storbritannien minskar hennes möjligheter att påverka Brexit i fortsättningen.
Vad gör en premiärminister då? Hennes ursprungsförslag för Brexit röstades ner med kraftiga siffror i parlamentet och nu tycks det bli samma visa med plan B. Hur länge orkar hon vara kvar, eller får hon vara kvar? När får vi veta vad som händer med Brexit? Före eller efter EU-parlamentsvalet den 26 maj? 

Inga kommentarer: