torsdag 4 april 2019

Nu knäcker M och Kd Alliansen totalt med att bryta upp energiöverenskommelsen och kräva mer kärnkraft. Omöjligt för Centern att acceptera, Omöjligt för varje miljömedveten människa.

Så skrev jag på både Twitter och Facebook och det blev massor med gilla från gamla vänner, bekanta och nya FB-vänner som förstår hur dumt det är. I går presenterade Moderaterna också sitt förslag att ändra energiöverenskommelsen så att det ska bli lättare att lägga förslag om ny kärnkraft.  S här skrev vår ståndaktiga kärnkraftsmotståndare  Birgitta Hambraeus på FB på min kommentar.

 Hans Lindqvist !Hej gamle vän och medkämpe! Nog är det konstigt att kärkraften fortfarande har förespråkare! Jag kan tänka mig en orsak: Det är oerhört dyrt att skrota ett kärnkraftverk. Se Barsebäck! Jag tror att Tyskland lyckats få med sig kärnkraftsägarna genom att låta dem slippa dessa kostnader.Vidrare så har de som var bebisar vid kärnkraftsdemonstrationerna på 70-talet, då hela svenska folket studerat energi och föredrog sol framför uran., dvs 40- ocjh 50talisterna har ingen kunskap om kärnkraft. Mén konstigt är det att det fortfarande finns förespråkare nu när det förnybara systemet är så mycket billigare och miljösmartare. Har du någon förklaring?

Inga kommentarer: