lördag 15 december 2018


Här är den visa jag och Gustav Hemming sjöng på
Centerns julfest i landstingssalen i går den 14 december 2018.
Det är en av mig nyskriven vers på sommarsången "En vänlig grönskas rika dräkt.... Vi måste ju ha en vintertext också när vi sjunger denna fantastiska melodi. Roligt.
Nedan mitt lilla poem när jag nu talar om att jag slutar i landstinget efter ganska många år sedan sjuttiotalets mitt. Med några avhopp för en period i EU-parlamentet och andra kortare frånvaron. Roligt har det varit, men allt har sin tid som jag säger i mitt tackpoem.

En snörik drivas vita streck
Har kantat vägar och hagar
Nu faller snön på vårt fönsterbleck
Och formar mörkrets dagar

Och flingans fall
På gran och tall
och isens tystnad i viden

Förkunnar vintertiden.

Jag tackar för det som var
Och ser fram emot det som är kvar
För livet det ger och tar
Under de dar som vi har


Inga kommentarer: