torsdag 20 november 2008

Förhandlingarna i Värmdö
Ja, det blir med egen rubrik. Började 07.30 avbrott, ajournering, ny tid, avbrott, ajournering ny tid. Jag skall inte uttrycka i text vad jag känner...Men vi måste nå en uppgörelse för demokratins och värmdöbornas skull.

Länsstyrelsen granskar överförmyndaren
Länsstyrelsen har grantkat överförmyndarens verksamhet under hela dagen. Gått igenom akter, ställt frågor och sammanfattat muntligt för mig, Clarence, René, Ulla och Maria. Två trevliga tjejer. Visst, det vore underligt om det inte skulle finnas ngt som inte går att kritisera. Jag kan göra det själv, t.ex några oacceptabelt långa handläggningstider. Vi får ett protokoll om några månader så får vi se.

Distriktsstämma på Alma folkhögskola
Medlemmarnas stöd är min belöning. Jag blir naturligtvis glad när många medlemmar uttrycker sin ilska och förvåning över den bristande interndemokratin i centern i samband med EU-valet. Det är naturligtvis ett interndemokratiskt haveri att plocka bort en person som kommit på fjärde plats i en medlemsomröstning helt från en lista med 45 personer på. För att inte tala om hur oklokt det är politiskt när partierna blir mer EU-kritiskt eftertänksamma.


Inga kommentarer: