torsdag 13 november 2008

Så har då DN en intervju med Maud Olofsson inför helgens framtidskonvent. Historiskt har vi variat EU-kritiska. Men ska vi lösa de gränsöverskridande problemen så måste vi ha mer samarbete, säger Maud. Vem säger emot det. Det är ju samarbete jag är för, men inte att bli överkörd med fler majoritetsbeslut och en ökad centralisering och EU-makt. Maud vill inte svara på frågan om min petning på listan utan hänvisar bara till valberedningen. Hur är det ordspråket låter om säck och påse....Och Maud är inte orolig för interndemokratin. Det tycker jag hon skall vara. Maud tycks också mena att kända ansikten har lättare att få röster, vilkek skulle betyda att jag har fått mina röster lite för lätt... Någon EU-kritik ser hon inte i centern. Nehej, tre EU-kritiker bland de 7 första i medlemsomröstningen!
Jag tänkte faktiskt inte åka till Norrköping men nu ska jag göra det och försöka få lite bättre svar på en del frågor....
Just hemkommen från kommunstyrelsen kl 24.00. Ekobacken blev inte riktigt vad vi sa från början som ett område med ekologiska företagsetableringar. Skrev en protokollsanteckning där vi utgår ifrån att verksamheter med "ekoprofil och samhällsnytta" skall etableras i området och fick med alla partier i Alliansen. Fick in spårbilar i Start PM för Gustavsbergs fabriksområde och fler cykelvägar i RUFS:en, den regionala utvecklingsplanen för Stockholms län. Nöjd också att ks tog beslut om att det inte skall bli någon folkomröstning om skyskrapan och att frågan hänsköts till Framtids- och klimatberedningen. Den kan ingå blanbd andra frågor om Värmdös framtid i den enkät till hushållen vi diskuterat i utredningen.

Inga kommentarer: