torsdag 13 november 2008

Ja, det är pådrag på både telefon och i mailboxen om EU-valet. Många är besvikna men vet inte riktigt vad de skall gåra åt valberedningens förslag. En interndemokratiskt våldtäkt.. sa ngn. Det är ju bara ledamöter i förtropenderådet som kan delta vid fastställandet av listan och så de personer som är föreslagana att stå på den.. men inte de som deltagit i medlemsomröstningen eller lyfts bort...
Tycker Raymond Svensson borde varit med på listan, tycker Lars Carlsson borde varit det..
Till min gäldje hörde jag att Janne Josefsson tog upp Lissabonfördraget på Agenda i kväll och Sven Bergström gjorde ett mycket bra inlägg på telefon om krav på folkomröstning eller åtminstone två riksedagsbeslut med mellanliggande val.
Så har vi diskuterat andra halvlek i Alliansen i dag igen. Lars-Erik Alvesjö startar bra som kommande kso. Lätt att komma i kontakt med, lyssnar och ger utrymme för åsikter.
Clarence Öhrhammar och Anna-Lena Östman är båda ett starkt stöde när vi diskuterar Överförmynderiets organisation och att vi inte bör ligga under socialförvaltningen utan vara mer fristående.
För övrigt hann Emma och jag läsa tre böcker i går framför brasan hemma om Mumintrollet. Hon undrade vad kommunstyrelse var för ngt när jag sa att jag måste gå i går kväll. Ibland undrar jag det också...

Inga kommentarer: