onsdag 5 november 2008

Grattis Baracka Obama. Du var min kandidat. Du var bäst och du vann rättvist. Men jag tyckte att det blev för mycker ordlek ett tag med "change" och "Yes we can" och för lite konkreta förslag men det är förlåtet... Nu väntar det riktigt svåra. Ett råd. Gör ngt tydligt och rejält så fort som möjligt, t.ex en reform om sjukförsäkringen. Då får Du credit och samtidigt tid att tänka på andra stora frågor som krigen, ekonomin och klimatfrågan

På hemmaplan hade vi ytterligare ett seminarium i framtids- och klimatberedningen i dag.. Vi gick igenom resultatet av fokusgrupperna med företagare, ungdomar, äldre, barnfamiljer, föreningslivet och unga medarbetare på kommunkansliet. Miljön och ett hållbart Värmdö kommer först. Inte överraskande men roligt att fokusgrupperna har samma prioritering som vi i utredningen. Vi får en presentation av uppsatserna. Mycket roligt med 200 uppsatser av ungdomar i klass 8 och 9 om mitt Värmdö år 2030. Vi plockar fram ledord och sätter rubriker som stomme till en vision för översiktsplanen som skall bli vårt första förslag före den 15 dec. Inte mer än 3-5 sidor, men en väl avvägd, genomtänkt och lättläst text.

Inte ett ljud från centerns valberedning i EU-valet. Hoppas dom tänker. Det behövs. Nya samtal om valberedningens arbete kommer in från medlemmar och sympatisörer. Man blir glad varje gång.
För övrigt har Emma och jag alltid roligt när vi kommer från dagis. I går stannade jag kvar en dryg timme och åkte kana med tio barn, ända till jag kände att det kanske var dags att gå...
Alla barnen kallar mig farfar och det gör också mammorna som kommer och hämtar dem.

Inga kommentarer: