måndag 26 juli 2010

Pride- glädjer sig själv och andra
Jag tror jag deltagit i Pride-festivalen varje år, mer eller mindre. Det är en glädje, stolthet, en rejäl fest och ett politiskt och moraliskt uttryck för em framtid, visioner och medmänsklighet. En självklarhet egentligen, men allt är inte självklart i vår värld...

Sälen - för och emot
Nu har jag varit i skärgården och åkt båt, fiskat, badat och pratat med folk på både Öst- och västkusten. Som jag ser det och som jag hör har sälen ökat. Vi såg några sälar utanför Utö och jag har sett flera sälar på västkusten utanför Kattesand på Bohus-Malmön. Reaktionerna är natutliga. De flesta dom fiskar, gädda och aborrre, torsk eller makrill tycker det finns för många sälar som äter uppf fisken.Människorna på land som ser dom tycker inte de skall få jagas alls. Men det behövs balans. Både fisk och säl. Skall det vara så svårt.

För övrigt har vi mnu målat i två dagar och nu skall Sonja ha tjejparty och jag skall åka till Gravarne och köpa ett nytt lås...

Inga kommentarer: