fredag 23 juli 2010

Sommarprat från Bohus-Malmön
Efter Almedalen den 10 juli och fram till valupptakterna i början på augusti är det politisk stiltje, eller i varje fall partipolitisk stiltje. Ekonomi och positiva kvartalsrapporter är det gott om vilken väl är ett besked att regeringens ekonomiska politik lagt grunden till den inledda uppgången.På ön är det räkfester med sång i bersåerna och inte många gräver ner sig i politiken. Det blir några snabba meningar om centern och valet eftersom de flesta på ön vet vad jag håller på med. Lite oroad är jag över årets åsikter,utsikter och avsikter med dem jag talar med...I bästa fall hinner jag vända på attityden med något snabbt svar men...

För övrigt skall Olle och jag nu äta lite god inkokt ål från en av västkustens få ålefiskare med licens...
Ålefiskarns vals låter dock som vanligt. "Det var en gång jag skulle ut och fiska ål med en båt som var av stål...

Inga kommentarer: