onsdag 28 juli 2010

Så byter vi kust och kust mot fjäll
Kom hem i natt från Bohus-Malmön. En sen salami och en öl strax före midnatt innan läggdags i Hemmesta. Upp och tränar, skivstången har stått där snart två veckor...skogen har halvt växt igen på terrängbanan, men vattnet och simningen är densamma, men inget salt och inga maneter.
Kastspö, drag, metspö, fiskeväska, flugspöt är sönder, aj, men å andra sidan jag är mest långspömetare efter bäckarna. Vi hinner ta en öl runt centralen innan nattåget går mot Undersåker 2245, Raymond, Bengt, Ulf och jag. Bosse ansluter i fjällvärlden....

Bra Andreas om klimatet i DN
Nästan som om vad jag skrev på bloggen för ngn dag sedan gått i uppfyllelse. Jag tog just upp denna fråga. Sverige har centerministrar som har erfarenhet av förra årets EU-ordförandeskap. Framgång i Mexico i december kräver en Allians av länder som går före. Så ska Sverige driva på USA och Kina, skriver miljöminister Andreas Carlgren på DN Debatt i dag. Alldeles rätt och mycket bra. Resultat före prat.
Vill bara säga att denna blogg kommer inte att följa med till Övre Vattensjön de närmaste 4-5 dagarna.

För övriggt är Emma, Sara och Hanna hemma och hjälper mig att packa i ryggsäcken..
Och Emma har precis lärt sig cykla, 4 år och 6 månader...Jag kommer ihåg själv vad stolt jag var.

Inga kommentarer: