torsdag 20 juli 2017

Nu är Micke, Åsa Emma, Sara, Hanna här och Stoffe, Linda och Olivia. Det blir lite neddragningar  nu i träning, tidningsläsning och nätet med bloggen.
Häromdagen gick jag ensam med Olivia i barnvagnen en och en halv timme medan Stoffe och Linda fick sova lite längre på morgonen. Vi gick förbi tennisplan till badhusviken och ut mot Pärlan genom Folkets park och tillbaka förbi Myren. Hon var vaken halva tiden och sov sista halvan. Härligt.Hon tittar så mycket när hon är vaken på vattnet och träden.
Sedan blev det bad i badhusviken och räkor och havskräftor på kvällen.

I går spelade jag tennis med den nya "grenen" blixten där alla man spelar dubbel med alla som anmäler sig och mot alla andra. Vi var 8 personer, 7 grabbar och en tjej.
Vi spelade mot varandra och jag spelade fyra matcher,gick sådär. Spelet forehand, volley gick skapligt, serva gick inte alls, jag fick slå underifrån för det mesta och backhand var...ja. Men jag och Olof vann matchen om tredje pris. Roligt var det och vi spelade mellan 9-12.30. Mest nöjd med att det gick bra att röra sig för höften, benen, knäna och axeln, men inte springer jag så fort....

Världspolitiken drar åt höger-höger och allt fler stater blir auktoritära och demokratin hotas.
Det är en farlig utveckling, särskilt den dag några stormakter finner varandra och en allvarlig kris uppstår.
Det är Trump i USA, som alltmer hotar den amerikanska demokratin, Putin i Ryssland som aldrig varit demokratiskt i västerländsk mening, Erdogan i Turkiet som mer och mer blir diktator, Al-assad i Syrien som är det, Polen, Ungern i EU, Fillipinerna med Duerte som uppmanar folk att möra och nu i dagarna allt tydligare Venezuela.
Vart är vi på väg?

Inga kommentarer: