torsdag 6 juli 2017

Uppskattade och engagerande framträdanden av Annie i Almedalen med jobb, bryta utanförskapen och stoppa nazism, rasism och terrorism.
Det har varit mycket positivt och roligt att följa Centern och Annies framträdanden i Almedalen. Jag har varit där fyra dagar och det är ingen tvekan om att Annie lyfts av alla man pratar med, också i andra partier och utanför politiken.

Tisdagen började med p 1 och intervju i Sveriges radio vid åttatiden.
Annie hade tydliga och konkreta svar på alla frågor och hon lät sig inte  provoceras av alla följdfrågor och upprepningar. Ekonomiseminariet i Centertältet och presskonferensen efteråt var glasklart. Utanförskapet måste brytas, enkla jobb skapas, Las ska förändras så att kompetens går före anställningstid, satsning på yrkesutbildningen och

Förnyelse av den svenska modellen.
Här sätter nog många sossar i halsen. Det är ju deras fråga, det som blivit riktmärket, kännetecknet och den politiska rubriken på Socialdemokraterna som parti. Modellen  ska vara kvar men utvecklas och förbättras i en modern tid, det var Annies tema. Den kan inte se likadan ut i dag som den gjort i hundra år.

Avslutningen på kvällen med talet i Almedalen var höjdpunkten på dagen med ett mycket engagerande tal mot nazism, rasism och terrorism.
Jag ska inte säga vilka som stod i parken och lyssnade med mig men jag såg många händer lyftas upp och stoppa rinnande tårar, jag hörde dit själv.

Efter Magdalena Anderssons tal i går med 20 miljarder om året till välfärden nästa mandatperiod om S vinner förstår vi att S tema i valet 2018 blir Välfärd mot skattesänkningar.








Inga kommentarer: