söndag 26 oktober 2008

En familjehelg i Hemmesta och Hagaberg. Kristoffer och Stina kommer ut från Vasastan på lördag em och Micke, Åsa och lilla Emma kommer över till oss från Hagaberg. Vi äter en italiensk antipasto som förrätt. Sedan blir det röding och öring från sommarfisket med Fjällfistets vänner i östra och västra Vattnsjön där vi har vårt "vattenhål" sedan några år. Gott,gott. Grabbarna sitter verkligen mitt i fiananskrisen med statsobligationer och bostadsobligationer för Kristoffer och fonder för Micke på Danske bank.
I dag på söndag tar vi en liten promenad med Emma till Dalstugans dagis och gungar och rider på hästar. Vi åker hem till Micke och Åsa i Hagaberg och flyttar en säng som Emma skall ha. Micke och jag spelar tennis. Inomhus för första gången sedan i våras. Ja, det blev ingen seger denna gång heller, 1-6,-1-1 men tycke jag spelade riktigt bra tidvis....Men jag har ju tiden för mig...
Ser med stor förtvivlan att den 20 november närmar sig då Sveriges riksdag "under största möjliga tystnad" skall säga ja till Lissabonfördraget på regeringens förslag och med oppositionens stöd. Utan debatt, utan diskussion och utan att svenska folket har en aning om vilken maktöverförelse till EU det handlar om med EU-president, EU-utrikesminister och EU-armé. Ett demokratiskt haveri.

Inga kommentarer: