onsdag 4 april 2018

Lill-Babs död den 3 april 2018, 80 år och oerhört saknad av hela svenska folket. Jo, jag har träffat henne, eller bättre lyssnat till henne på Wivex  och Folkets park i Sundsvall.
En gedigen människa. En människa som ville alla väl, sjöng om det och levde efter det. Det är inte alla artister, eller för den delen personer som blir berömda får ett så starkt folkstöd som Lill-Babs. Men det var inte alltid så i hennes liv. Hon fick mycket skitkritik för sina höga klackar och sina röda läppar och hon fick också kritik för att hon inte hade någonting att säga om samhället och världen. Dumt.

Jag gick på Wivex och Sundsvalls Folkets park och dansade under gymnasietiden
och där sjöng Lill-Babs tror jag flera gånger. Jag vet att jaga nickade till henne en gång, men hon visste naturligtvis inte vem jag var, men nickade tillbaka. Jag var dessutom fyra år yngre,,,. Jag fällde några tysta tårar för mig själv i går när jag skrev några rader på FB om det jag skrivit här. Vila i frid Lill-Babs.

Alliansen skriver på dn.se/debatt att den kommer att lägga ner arbetsförmedlingen om den vinner valet och bildar regering.
Inte oväntat. Centern har drivit det länge och hårt och nu skriver alla Alliansens partiledare Ulf Kristersson, Annie Lööf, Jan Björklund och Ebba Bush Thor att den nuvarande arbetsförmedlingen misslyckats med matchningen  och att se till att den arbetslöse är aktiv i sitt arbetssökande.Fristående aktörer ska sköta grovjobbet ute på fältet och få betalt för det efter hur många jobb de ordnar. Myndigheten ska granska, kontrollera och ersätta. Bra, men det tar nog tid och kan bli svårt ett genomföra.

Inga kommentarer: