tisdag 3 april 2018

Swedhr är ngt nytt man ska lära sig i världspolitiken och det handlar om It och data igen. Nu en grupp som försvarar Ryssland om giftattacken.
Lite tragiskt att det finns grupper om sådana saker. Vem organiserar sådant? Görs det från Kreml, eller går det pengar till personer i Sverige för att stödja Ryssland? Ingen vet vad ursprunget kommer ifrån.

Är faktiskt ganska less på allt fejkande med It, data, mail, FB, Google etc.
Tänk efter hur mycket det står och sägs om detta i gamla media och hur mycket utrymme det får. Man undrar faktiskt om det är en stor omställning på gång. Jag märker ju hur mycket jag läser och skriver på FB själv. Hur mycket mail jag får, viktiga och oviktiga, och bloggen som jag skrivit nu i tio år med knappt några läsare, och som jag gör mera för att det är roligt att få kommentera för mig själv vad jag tycker.

Det är klart den digitala vården kommer att inte bara fortsätta utan utvecklas. Om några år kan du träffa din läkare på datorn och mobilen också.
Forskare och internationella rapporter visar också särskilt goda resultat när vården kan kombinera digitala lösningar och fysiska besök.

Jag vägrar tro att alla ungrare är mot invandring, är inskränta nationalister och hatar George Soros.
Men så ser det ut i rapporteringen inför valet den 8 april. Svårt att förstå att valet står mellan Viktor Orbans nationalistiska höger politik och Jobbiks höger-höger politik.

Inga kommentarer: