tisdag 25 augusti 2009

DN säger som jag om socialdemokraternas framtid
ja, det kan låta lite storvulet, men DN:s ledare har i allt väsentligt samma synpkter som jag hade i går på artikeln om socialdemokraternas framtid. Om s skulle våga sig på en sådan kursändring skulle vekligen regeringen få huvudvärk. Lägg ned arbesförmedlingen, värna eget boende, fritt skolval och avskaffade av las, är verkligen radikalt säger DN. Och det är det. Men det lär nog inte bli verklighet. Men tala om valrörelse...

Israel har totalt tappat fattningen
Om Sverige, USA och EU fortsätter sin kritik av Israel så kommer nog den här affären om organhandel snart att vara överspelad. Israel har totalt tappat fattaningen och det börjar allt fler förstå. Men, finns det inga bevis, bilder eller annat som talar för Aftonbladsartikeln?

Jag lämnade Jusek och Saco för tio är sedan.
En gång under mina trettiofem år som medlem i Jusek har jag verkligen behövt hjälp. Det var när jag blev utslagen ur EU-parlamentet för snart tio år sedan och inte hade ngt jobb.
Snacka om utanförskap. Då behövde jag facket, men ack nej. Inte någon höjde ögonbrynen för mina problem. Då gick jag ur och det har jag inte ångrat. Jag tror många människor har samma erfarenheter att döma av undersökningen i media i dag. Att LO har sämst "anseende" går ju att förklara med Vanjaffären, men jag tror läget är lika kritiskt över hela linjen. Facken måste arbeta både kollektivt och bli mer individinriktad - verkligen hjälpa folk i kris. Det gör man inte.

Budgetberedningen i Värmdö: byråkratin har inte växt
Ja, det var i alla fall den information budgetberedningen fick i går, måndag från förvaltningsledningen. Jag hade tagit upp frågan och fick också en ordentlig redovisning i budtgetberedningen. Nej, var svaret. Någon byråkrati har inte växt i varje fall inte om man jämför den gamla organisationen med den som nu gällt ngt år med beställare och utförare. Den har 9.50 tjänster färre... Vi tackar för informationen och ska fortsätta att bevaka frågan .

För övrigt skall jag nu åka ner till hamnen för lite fotografering i Värmdöbilagan i Dagens Nyheter. Ett utmärkt inittiativ för att sätta Värmdö på kartan

Inga kommentarer: