fredag 20 april 2012

Brynäs vann rättvist - men med blandade känslor
Såg referaten när jag kom hem från kretsmötet  med Värmdöcentern i går i TV. Fantastiskt mål av Jakaob Silverberg. Jag är född i Gävle, där finns Brynäs och jag är uppvuxen i Sundsvall med Wifsta-Östrand som det hette då och nu är Timrå, men jag har Sonjas släkt i Skellefteå...men Brynäs vann rättvist.

Bra att regeringen stoppar pensionstrixandet
Peter Norman och regeringen ska ha en stjärna i himlen för sitt snabba agerande mot banker, fondmäklare och pensionsindustri. Här har de hela svenska folket med sig. Avgifter ska vara i kronor och ören, inga bindande telefonavtal och förbud för rådgivarprovisioner. Bra. Och viktigast. Gör allt enklare.

Fler pappamånader är naturligtvis rätt
Men den absoluta rättvisan i antal dagar måste ändå stå tillbaka för familjens rätt att bestämma själva. Fördelningen. En tredelning med en tredjedel till kvinnan, en tredjedel till mannen och en tredjedel att bestämma själva är en bra lösning.

Snuset: Repris från folkomröstningen, tillbaka till ruta ett, EU förbjuder
Nejsidan vann inte folkomröstningen om EU-inträde. Som ordförande i Nej till EU var jag naturligtvis besviken. Men vi vann att Sverige fick behålla snuset. Men nu är EU där igen och vill förbjuda tillsatser som kan stoppa snuset. Lämna snuset, vargen, gurkor, tomater, jordgubbar, surströmming och annat över till oss...

För övrigt hade vi ett bra möte i går med partierna i Värmdö om Skurubron. Alla som var där står fast vid fullmäktiges beslut 2009 om vårt Nej till broavgiftter. Nu ska vi driva på uppåt...

Inga kommentarer: