onsdag 27 juni 2018

06.30 i dag, tidigt uppe, läser igenom Värmdöcenterns valprogram lite snabbt, DN och lite fakta från möte om Grisslingerakan med Trafikverket 
Det gör jag för Värmdöcentern skall ha pendlarkampanj i dag och träffas vid Hemmesta Centrum kl 07.00. Där finns Miranda Ahlers, Bisse Alm, Ina Ununger och jag och plockar upp vårt valprogram och kaffe och små kakor som tjejerna tagit med sig. Vi delar upp oss på två ställen, Ina och Miranda åker till Gustavsberg och Bisse och jag står kvar vid busshållplatsen i Hemmesta Centrum..

Semestrarna har börjat och lite mindre folk och bilar än det brukar vara, men ett mycket bra ställe att stå och träffa folk på och hinna byta några ord. 
Vad säger man då när folk springer för att hinna med bussen. Vi har en liten rullvagn med kaffe och kakor och våra valprogram. Många kommer ju till busshållplatsen långt innan bussen och då brukar jag säga så här och sträcka fram Värmdöcenterns valprogram.

Här får du lite info att läsa på bussen från Värmdöcentern inför valet...hon går vidare, och
Vi vill ha pendelbåtar från Värmdö till Slussen...hon stannar..Det låter bra, jag är trött på...
de långa bussresorna som nu är ännu längre och krångligare med Slussenbygget.''...Och inte blir det bättre när den nya Skurubron ska byggas också, säger jag,....oj då, svarar hon. Jag läser på bussen....Hej då,
Hej då, säger jag. Så vinner man en ny väljare...

Inga kommentarer: