lördag 11 maj 2019

Flygbladsutdelning i Mölnvik utanför systembolaget hela förmiddagen. Folk vet om nu men inte så stort intresse. Vi gör vad vi kan från Värmdöcentern för att öka det.
I dag var vi Malin, Miranda, Anette, Anders,jag och vi gick runt Mölnvik och delade valinfo och infp om valdebatten med alla åtta partier i Gustavsbergssalen på måndag kväll.

Tycker det ser bra ut och känns bra, men kanske inte sådär 100 som jag skulle vilja för Centern, De allra flesta är mycket artiga, trevliga och säger Nej tak när de inte vill ha någon info, men...
Vi jag har stött på några riktigt förb-ade på t.ex att "Ditt parti spräckte Alliansen Hasse". Först demokratiuppgörelsen efter förra valet och sedan januariuppgörelsen med S och Mp.Jag försöker prata särskilt, med just dessa personer för att få höra lite mer vad som ligger bakom "ilskan". Det är hela politiken. Ni tror ni vet allt. Er partiledare inte minst...Efter ett tag brukat jag höra..lite positiva svar på egna frågor dom ställer som lutar åt SD.

Jag säger det igen.Vi måste peka på det växande, den minskande demokratin, en offentlighetsprincip i EU borde vi verkligen driva. Den växande demokratin och de ständigt ökande stödet till EU. Vi ska skapa ett EUropa där medborgarna känner att de inte bara har rösträtt utan inflytande. En gemenskap där alla behövs, både gamla och nya invånare och medborgare. Bygga tillsammans, men bygga med omsorg och inte upp i himlen. Mer samarbete -men  ingen statsbyggnad.

Tror, ändå och hoppas att vi får två mandat och landar på

Inga kommentarer: