söndag 26 maj 2019

Valdagen den 26 maj till EU-parlamentsvalet, Det regnar hela tiden ute. Jag tar på mig jaclan och banderollen Centerpartiet och nu skriver jag på datorn.
Kom hem i går kväll efter en heldag med valarbete som började med flygbladsutdelning på ICA Maxi i Mölnvik i Värmdö med Värmdöcentern. VI delar ut påsar med valinfo och en grön disktrasa som man kan skoja lite kring. Jag åkte in med Bengt Gyllemalm till båten Centerbåten Movitz på Riddarholmen och där åkte vi runt på fem sex ´platser i Mälaren och delade ut valmaterial. Vi var säker ett 50-tal på båten med våra gröna jackor och gröna ballonger. Efter det åkte vi till Haymarket vid Hötorget och lyssnade på Anue och Fredrick som avrundade valkampanjen.
 En mycket bra och engagerande valarbetsdag

som nu går över i valdag 
och jag är precis på väg till Högstadieskolan, mellanstadieskolan och Kullbergsskolan där jag ska variera under dagen med valsedelsutredning. Jag känner på mig att Centern kommer att göra ett bra val. SD har tappat, KD har tappat, Mp har inte lyckats så bra, L har stora problem. Jag tror vi kommer att få över tio procent och min  gissning är 10.3. Det blir två mandat i EU-parlamentet  med Fredrick, och hoppas jag Emma Viesner och det är inte så långt till ett tredje mandat. Nu kör jag och Bengt Gylllemalm på de tre skolorna fram till mot kvällen och sedan blir Centerna valvaka på Brunkebergstorg och vi firar valframgången, Hej så länge.

Inga kommentarer: