fredag 31 maj 2019

Så här skrev jag på FB i dag

"Sara sov över hos Sonja och mig i natt och vi läste böcker både morgon och kväll "Petter och hans fyra getter". Sara gömde sig vid frukosten, kollade taket med solceller, spelade krocket, vann och målade. Ett levande dygn. Härligt.
Vilken härlig tjej, snäll, omtänksam, rolig och vilken energi. Det är verkligen roligt när hon själv ringer och frågar om hon kan få sova över hos oss, "Nej det går in..". Något annat svar än vad roligt finns inte, Och jaga har lovat mig själv att om någon av tjejerna ringer som Sara gjorde så får jag bryta mina egoupplägg med vad den än kan vara.

Sara ville klättra upp på taket när jag berättade om solpanelerna som nu sitter där. "Jag vill se, jag vill känna.." och så blev det. Men hon klättrar ju bättre än jag med miitt knä, som nu dock är ganska bra, Sedan ville hon spela krocket och då blev det så två gånger, och hon blev snabbt bättre och vann sista rundan och jag kom sist...

Vi läste böcker "Simba", "Petter och hans fyra Getter" och flera andra som jag kände igen från när Sara var mindre. Sedan pratade hon om skolan och vad man ska göra nu när sommarlovet närmar sig med excursioner, rundvandringar och det är verkligen roligt att höra.

På vägen hem ville hon ha en glass som jaga köpte på Grantomta och sedan påminde hon mig om att jag var skyldig henner var 60 eller 80 kronor för att jag svurit 6 eller 8 gånger a tio kronor som hon sagt att det kostar när jag svär. Ok, då det blev 80 kronor med ränta och hon fick en hundralapp. Ja "Pacta sunt servanda" heter det på latin. "avtal ska hållas." Hej då så länge.


Inga kommentarer: