söndag 1 februari 2009

Känner på mig att centern är på väg mot ja till kärnkraft
Jag blir fruktansvärt besviken och upprörd om det jag känner på mig är sant. Är centerpartiet på väg att säga ja till kärnkraft. Det som är ett kd utspel ser ut att ha varit i många påsar innan det kom i kd:s säck, eller tvärtom. Jag får precis det intrycket att hans utspel var väl känt av de andra allianspartierna, Hur kan Mauds statssekreterare, centerns förre partisekreterare Jöran Hägglund säga att han välkomnar sin namnes förslag?
Att satsa på tio nya kärnkraftsreaktorer skulle vända upp och ner på hela centerns ideologiska grund. Statsningen på förnybara energikällor skulle naturligtvis minska om alla vet att det kommer tio nya reaktorer när de gamla skall fasas ut.
Jag tittar på mina nej till kärnkraftaffischer på väggarna i mitt rum. Alla dessa timmar, dagar och år. Allt detta engagemang. Vad sker?
För övrigt är Nadal att gratulera till segern i Australienska över Federer. Jag försökte ta efter lite av hans spel mot Micke i eftermiddag, men...nja.

Inga kommentarer: