söndag 23 oktober 2011

Tunisien först ut i fria val
Tunisien blir det första befriade landet i Nordafrikavåren som går ut till fria val i dag. Jag och min familj var där för några veckor sedan och såg fortfarande stridsvagnar efter vägarna. Viktigt nu att den konstituerande församlingen enas om en författning. Det bör vara lättare nu med både Ben Ali och Khadaffi borta. Alla folk vill ha fred, frihet och trygghet. Det är bara ledarna som...

Gunilla Carlsson en bra vice ordförande för M
Så omvaldes då Fredrik Reinfeldt till 2015. En väldigt lång mandatperiod tyckte jag när jag såg det.Biståndminister Gunilla Carlsson, som jag arbetade mycket med i EU-parlamentet kring företagarfrågor, bli vice ordförande. Ett mycket bra moderatval. Duktig, energisk och har gjort riktiga prioriteringar i biståndet.
Och nu bjuder Anders Borg in facken och näringslivet och facken tackar jag på några timmar, lika lång tid som det tog för facken att tacka nej till Juholt i mars....

10 procent mer moderater än socialdemoktater - en otrolig SIFO
Det har jag aldrig varit med om. Att ett stort parti som socialdemokraterna minskar nästan tio procent på en vecka och att skillnaden mellan m och s nu också är tio procent, till m:s fördel. Hur tar man sig upp ur det träsket? Ha inte så bråttom Juholt. Skaffa dig bra råedgivare, som Schlingman, och lyssna på dem. Följ en linje som håller ihop. Inte bara spret....
Och centern ökar till 5.2 med Annie. Lugn, det kommer mera

Så var det tennisdags i två manager, både i Hagaberg och Stockholm Open och båda med Monfils - eller var vitsen för svår...?

Inga kommentarer: