lördag 8 oktober 2011

Åter vid bloggen efter 8 dagar runt Medelhavet
Så är jag då åter i Sverige efter åtta dagar runt Medelhavet med hela familjen Åsa, Micke, Emma, Sara, Hanna, Kristoffer, Stina , Sonja och jag. Vilken härlig resa Sthlm- Barcelona, Marseilles, Genua, Neapel, Palermo, Tunis, Mallorca, Barcelona och åter Stockholm i natt. Besök på Capri, Carthago mm...

Europa med Nordafrika
fram- och baksidor av vardagen. Den ekonomiska krisen är påtaglig i Spanien och Italien. Hinner inte prata med så mycket folk men de kontakter jag haft är mycket pessimistiska om "politikerna" som tvingat på oss EU och euron och nu ska vi betala. Varför fick inte vi ha folkomröstningar om euron t.ex, var en vanlig fråga när jag sa att jag kom från Sverige.
Och nu ska EU ge pengar till bankerna....var en annan kommentar.
Varför har jag inte bloggat. Dyrt, krångligt, svårt på båten. Betala några hundralappar per timme...och allt går långsamt...Nej. Jag har haft roligare saker för mig...

Hägglund och Juholt
Har inte hunnit läsa in mig ännu på veckan som gått i Sverige, men möts av debatterna kring partiledarna Göran Hägglund och Håkan Juholt. Som jag ser det hänger båda på fallrepet. Hägglund för minskat förtroende och dåliga opinionssiffror och Juholt för totalt haveri runt lägenheten och bidraget. Han ska veta, borde ha insett, om inte annat känt att det var fel...

För övrigt ska jag nu börja med en full kasse med tidningar och handlingar...

Inga kommentarer: