måndag 26 juni 2017

Dagsläget

Hej alla glada Midsommarfirare och andra. Det har inte varit någon blogg nu på flera dagar och det finn blandade skäl.
Ett är att det varit fest och inte blivit så mycket tid till bloggande. Ett annat är att det inte hänt så mycket politiskt under midsommarhelgen. Ett tredje är att det har varit problem att komma upp på nätet på Bohus-Malmön de tider jag försökt.

Glädjer mig ändå när jag hör uppgörelsen mellan regeringen och oppositionen i dag om hårdare regler för export av vapen. 
Mycket bra och hedervärt av både regeringen och oppositionen att komma överens om en så känslig fråga. Det jag hört verkar också vara en bra ingång med hårdare krav på demokrati och mänskliga rättigheter för export och en ordentlig granskning och kontroll om jag uppfattat frågan rätt.

Nu har jag precis kommit upp från badet, inte mer än 17 men friskt och skönt och inga maneter på Bohus-Malmön.
Och nu cyklar jag ner till fiskaffären på byn och köper lite god fisk, sandskädda, rödspätta eller makrill, vi får se.
Ha det bra.

Inga kommentarer: