tisdag 25 juni 2019

Så får vi i dag då höra att Erik Ullenhag hoppar av som kandidat till partiledare i Liberalerna och lyckönskar Nyamko Sabuni till uppdraget.
Hedervärt och hederligt, men inte har det varit någon upplyftande debatt om partiledarskapet i Liberalerna. Nu sitter jag vid Datorn och lyssnar på kvart i fem ekot och skriver ner direkt därifrån
Det minskar splittringen säger han  i ekot. Jag fick inte det stöd jag hade behövt, säger han Om Ullenhag hade ställt upp hade det delat partiet totalt, säger företrädare för media. "Nyamko kommer att göra det bästa för att ena partiet", säger Ullenhag också..

Ullenhag vill inte splittra partiet och det är bra både för honom och partiet, säker ekokommentarerna.
Nyamko är något av en outsider och det kan bli något nytt som försvårar för partiet, hör jag också. Nyamko Sabuni kan hota samarbetet med partiet säger ekokommentatorn Fredrick Furtenbach. Inte direkt kanske, men på sikt.

Min kommentar är att det efter valberedningens besked var väntat. Ullenhag är en "försiktig" person som inte vill skada partiet.
Jaga tyckte det var fel val och synd att det blir så här. Ullenhag hade i mina ögon varit bättre. Mer samlad,mer sammanhållande mer samarbetande, men nu är det som det är. 

Det andra tråkiga beskedet i går var att Sverige inte fick vinter OS 2026. Det ficki stället Cortina-Milano med röstsiffrorna 47-34 i ) Olympiska kommitten på mötet i Lausanne.

Jag satt framför TV:n och hoppades att vi inte skulle få ett tredje tråkigt besked med svensk förlust mot Canada i åttondelsfinalen i VM i fotboll. Så blev det inte heller och stort Grattis till de svenska damerna som slog Canada i en riktig kämparmatch med 1-0-

Inga kommentarer: