onsdag 26 juni 2019

Vill lägga till lite från Ullenhags besked i går att han hoppar av som kandidat till Liberalernas ordförande. Tycker verkligen att han har ett proffsigt och sansat sätt att motivera sitt avhopp.
Hämtat från DN i dag den 26 juni. "Jag ville vänta ut valberedningen och den demokratiska processen. Det tycker jag man har skyldighet till när man ställer upp och försöker få förtroende.

Valberedningen ar i och för sig oenig, men jag kände att även om jag skulle vinna med knapp marginal på landsmötet så skulle jag inte ha det mandat jag skulle behöva." Så låter en lite länge mening med ett genomtänkt och proffsigt svar av en diplomatisk företrädare för socialliberalerna.

Nu är den här frågan över på fredag den 28 och vi får se vad den landar med Nyamko Sabuni som partiledare.Hon ska ha chansen, självklart om hon för landsmötets förtroende.
Men jag står ändå fast vi att Erik Ullenhag hade varit bättre med sin mer socialliberala linje för både Liberalerna, medborgarna och Sverige.

Inga kommentarer: