onsdag 12 juni 2019

Så var det skolavslutning vid Viks skola på Värmdö, byggd 1907, där Sonja jobbat som skolpsykolog. Mycket mammor, pappor och far- och morföräldrar där Sonja och jag var två
Roligt att se alla  barnen från klas1 till klass 6 på Vik sjunga och visa sin glädje över sommarlovet. Lärarna ställer upp och några av eleverna i klass 5 och 6 har fått hederuppdrag som konferencieer och organisatörer av avslutningen. Själv använde jag tiden till att lyssna på de många skollovs- och sommarsånger som eleverna sjöng. Så här såg det ut med några tillägg av mig.

-En vänlig grönskas rika dräkt - en av de vackraste psalmer jag känner.
- Och nu så vill jag sjunga att-  Astrid Lindgren
-Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor - en fin psalm
Nu grönskar det i dalens famn, nu doftar äng och lid
-Uti vår hage där växa blå bär, kom...
Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte n ån sätter fart - Astrid igen

Nu har jag skrivit ner visorna till poolparty vi ska ha hos Larre och  Cia på Lillängsdal om en timme. Det passar bra att ta.Benke och Gilla kommer och hämtar oss nu....
Det här blir bra för Hemmestakörens cykel och sångturné i Frankrike i slutet av september då vi ska sjunga vid flera ställen på vägen. "A famous coer from Sweden" brukar vi presentera oss och vi får alltid stående applåder av folk på båtarna som vi sover på mellan cykelturerna.
Nu åker vi...hej då.

-

Inga kommentarer: