måndag 11 september 2017

Hasse Alfredsson död och jag gråter tyst när jag hörde det vid TV:n i går kväll. Tänk så mycket, och så roligt. Nu får du träffa Tage Danielsson igen när ni ses i himlen och skojar med änglarna.
Ja, det kommer upp många återträffar när jag tänker på Hasse som gubben i lådan, Roger Moooore, och Lindman och Hasseåtage som jag skrattade åt under hela min uppväxt. Tack Hasse. Sov Gott.

50 procent av utvisningarna av Afghaner stoppas pga osäkerheten. Asylärenden ska prövas noga men hur många fel begås, hur många människor drabbas, är det mänskligt.
Och hur mycket tid och kraft tar det inte att pröva varje ärende i detalj. Människor som flytt för sina liv, som lyckats komma hit, som kanske levt här flera år, som vill stanna, jobba, göra rätt för sig. Som har familj.

Nog borde det gå att hitta ett sätt att ge allmän amnesti utan att nya tiotusentals nya flyktingar kommer hit.

Helikopterflytten ett haveri, inte för flyget själv utan för vad flyget ska uträtta, rädda liv
Jag minns när jag som ordförande i miljö- och byggnämnden själv jobbade med att finna en plats. Vi trodde Myttinge var klart tills polisen hoppade av och då fick vi börja om igen.
En flytt till Norrtälje är inte bra för de som behöver snabb vård. Alla, säger nej utom Norrtelje kommun. Låt oss försöka finna en annan plats mitt i skärgården på Värmdö.


Inga kommentarer: