måndag 25 december 2017

Och nu är det Juldagen och vi har nyss åkt skidor i Lofsdalen Sonja, Stoffe och jag och vi firade härlig Julafton i går i stugan.
Vi kom hit i fredags och jag åkte ett varv på 2.8 km löparskidor direkt när jag kom fram efter det att vi packat upp. Ett härligt och mycket bra spår.Vi åt middag med Stoffe, Linda Olivia,och Smilla som kom lite senare och i går blev det Julaftonsmiddag med oss alla. Det är några minusgrader i Lofsdalen, och en halv meter snö. I går var det sol i dag lite mildare men härligt skidföre också i backen Sonja och jag har åkt i dag med eftermiddagskort och det har Stoffe också. Tack och lov så känns höftoperationen inte ett dugg och det är verkligen härligt.

I morse kl 07.00 var jag på Julotta i Sionkyrkan med sådär 40 personer Pingstvänner nästan alla från byn. En riktig Julotta med Julpredikan och Josef, Maria och Jesus
Korinterbrevet dominerade och de tre herdarna och fadern, sonen och den helige ande också. Lite speciellt. Jag tror på något högre men det är nu svenska kyrkan som gäller för mig.
Nu sitter jag på Lofsdalskrogen vid skidbacken och skriver på bloggen eftersom jag inte kommer upp på nätet i stugan, Det är helt ok. Stoffe och Linda har gått till gymet och Sonja vaktar Olivia som nu sover i barnvagnen i balkongen i stugan.
God Fortsättning på Mulen och Gott Nytt År.

Inga kommentarer: