måndag 6 april 2009

Efter sju timmar - Wanja sitter kvar
Ja, det är var jag hörde på aktuellt och där tydligen alla LO-förbund nu ställer upp bakom henne.
Först vill jag säga att också jag tycker Wanja från sin utgångspkt gör ett bra jobb som LO-ordförande. Felet är naturligtvis att hon sagt en sak väldigt tydligt - nej till bonusar och girighet - och gjort tvärtom. Men jag tycker inte om mediadrev av det här slaget. Journalister gör bara sitt jobb, säger de, men de är ju de själva som skapar jobben genom den väldiga avgångsjakten. Nog om detta. Nu gäller det att Wanja men ännu mer Mona kan finna en väg till ökat förtroende och det blir inte lätt....

Årets kortaste möte i Värmdö
Vi har haft ksau - kommunstyrelsens arbetsutskott i dag. För säkerhets skull satte vi ut extratid också ett par timmar i morgon om ksau-mötet skulle dra ut på tiden vilket ks-möten alltid gjort de senaste åren. Men man häpnar. Lars-Erik Alversjö, Lars Bryntesson, jag och övriga i ksau var klara efter en timme... inte de två som planerats i dag och ingen fortsättning i morgon. Rekord och ett nytt tecken på den nya samarbetsandan eller skall vi säga samverkansandan i kommunen. Positivt är det i alla händelser.

För övrigt är jag väldigt imponerad av med vilken fart vi tycks gå mot allt mindre datorer, eller allt större mobiletelefoner, hur man nu vill se på det; Ser fram emot netbook, ARM, Linux och vad dom heter för man måste ju ständigt vara uppkopplad, eller...?

Inga kommentarer: