söndag 29 november 2009

Reinfeldt för slätstruken?
Idétorka på SvD skulle jag säga. Har SvDs ledarkribent Peter Wolodarski inget annat att skriva om än att Fredrik Reinfeldt är för bra - lugn, kylig, korrekt. Och nu skulle det, enligt svenskan, vara hans stora fel här i livet. Om man förtvivlat letar efter något att kritisera någon för och inte hittar något annat skall man ge fan i att skriva.
Jag har redan skrivit det på min blogg förut. Men när jag första gången - det har inte blivit så många gånger till därefter heller - mötte Fredrik R i en debatt i samband med EU-folkomröstningen så minns jag just detta- hur han vann auditoriet just genom att lyssna först, svara lugt och inte brusa upp och kasta sig över motståndaren som Hadar Cars och Carl B Hamilgon gjorde som var på samma ja-sida sin Reinfeldt.

De rödgröna är ett experiment -säger Per Gahrton
Det är kanske inte detta som är intressant i DN Debatt artikeln i dag utan PG:s ideoligiskia beskrivning av Mp som stående i politikerns mitt med en mängd olika politiska mätmetoder.
Jag satt som utredningssekreterare på Naturresurs-och miljökommitten 1979. Jorbruksminister Anders Dahlgren hade fråga mig om jag ville ha jobbet efter flera år som landstingsrådssekreterare med Knut Nilsson. Det ville jag och det var året innan folkomröstningen om kärnkraften 1980. När Fälldin laddade Barsebäck kom jag i otrolig bryderi som vice ordförande i Folkkampanjen mot kärnkraft. År 1981 bildades Mp och Ralph Monö, en av grundarna frågade mig om jag ville gå med.
Svar: Det var väldigt nära, väldigt nära....

Förr övrigt hade vi ett jättetrevligt födelsekalas för Sonja i går med hela familjen och alla barn som nu går och nynnar på Ja må hon leva....

Inga kommentarer: