tisdag 28 februari 2012

C, FP, M vill se Insemination eller assisterad befrukning för ensamstående kvinnor
Det är i längden omöjligt att förhindra en sådan utveckling. Kd kan inte få stoppa det längre. De tre regeringspartierna gör rätt som driver igenom frågan trots Kd:s motstånd, som jag inte riktigt fått klart för mig vad det bottnar i. Det är en fråga om värderingar, eller en fråga om synen på människor. Ska inte det vara något som Kd är bra på....?

Magdaleda Andersson: If you can´t beat them join them
Det skrev jag för några dagar sedan när MA utsågs och så ser det ut också i intervjun i dagens SvD www.svd.se. Jag ska bli bra genom " att ha bra förslag". Självklart kan man tycka, men inte alltid verklighet. För tillväxt behövs "idéer, kompetens och kapital". Också självklart, men heller inte alltid s-verklighet. För mig är "näringslivet inte ett särintresse", tvärtom vad Fredrik Reinfeldt sagt....Intressant.
Behåll jobbavdragen och inför ett nytt. Arbetslösa som nyss fått jobb bör " få en skattekredit" där man får behålla en del av bidraget för att komma igång. Intressant, minst sagt.....

Rikspolischefen Bengt Svensson: Bort med fylleceller, pass och djur från polisuppgifter
Utmärkt förslag.
Ibland undrar man varför man inte kan komma på ett sådant bra förslag själv. För bra är det och egentligen ganska självklart att polisen ska ägna sig åt huvuduppgiften att minska brottsligheten. Flera av de uppgifter polisen inte bör syssla med kan ge nya jobb samtidigt som  fler brott kan klaras upp och brottsligheten minska. Vackert.

För övrigt ska jag nu se vad den lokala världspressen Nacka Värmdö Posten skriver i dag...

Inga kommentarer: